Comak administratiekantoor Haarlem heeft al ruim dertig jaar ervaring met het voeren van administraties van V.O.F.'s

V.O.F.

Vennootschap onder firma

De administratieve uitdagingen van de V.O.F.

Comak administratiekantoor Haarlem heeft al ruim dertig jaar ervaring met het voeren van administraties van V.O.F.'s

De vennootschap onder firma (V.O.F.) lijkt op een éénmanszaak. Kenmerkend voor een V.O.F. is echter dat er niet één, maar meerdere firmanten zijn. De onderneming heeft dus meerdere eigenaren. Dit brengt verschillende uitdagingen met zich mee voor wat betreft de administratie. Bij de administratie van een V.O.F. moet bijvoorbeeld goed in de gaten worden gehouden wat aan welke firmant toebehoort.

Een V.O.F. verschilt van een B.V.. Bij de V.O.F. zijn de eigenaren hoofdelijk aansprakelijk voor de onderneming. Dit betekent dat, in geval van financiële problemen, het privévermogen van de eigenaren ook risico loopt. Het is daarom belangrijk om de administratie van de V.O.F. goed op orde te hebben. Up-to-date cijfers geven inzicht in de stand van zaken en kunnen helpen bij het sturen van de onderneming. Door de koppeling van je boekhouding met een online rapportagetool kun je namelijk zien wat je marges zijn, hoe hoog de kosten zijn en hoeveel winst je op dit moment maakt. Het is natuurlijk wel belangrijk dat de administratie helemaal bij en goed is. Verkeerde (of onvolledige) informatie kunnen namelijk leiden tot verkeerde beslissingen. Het is daarom belangrijk om een boekhouder te hebben die begrijpt hoe de administratie van een V.O.F. werkt. De boekhouder voert de boekhouding in de cloud en de rapportage moet iedere maand klaar staan zodat jullie je als ondernemer bezig kunt houden met waar jullie goed in zijn; het vakgebied waarin jouw onderneming actief is.

Comak administratiekantoor Haarlem heeft al ruim dertig jaar ervaring met het voeren van administraties van V.O.F.'s

Voordelen V.O.F. t.o.v. B.V.

  • Structuur van een V.O.F. is eenvoudiger
  • Het voeren van een V.O.F. is gratis
  • Bij een V.O.F. geniet je allerlei fiscale (ondernemers)voordelen voor de inkomstenbelasting. Bij de B.V. is dit niet het geval.

Bij Comak weten we hoe de administratie van een V.O.F. in zijn werk gaat. We ontzorgen de ondernemers volledig. Wij worden door de ondernemers gevoed met informatie en zetten dat om in nuttige informatie. Zo kan de ondernemer zich bezighouden met zijn vak en aan de hand van onze cijfers zijn ondernemer aansturen. We adviseren de ondernemer daar graag bij. Alles wat wij nodig hebben, zijn de in- en verkoopfacturen.

"Waarom moeilijk doen, als het samen kan?"

 - Loesje

"Bij elkaar komen is een begin, bij elkaar blijven is vooruitgang, met elkaar samenwerken is succes"

- Henry Ford

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

- Het nieuwe denken

Administratie uitbesteden?

Ben je enthousiast geworden over het uitbesteden van je administratie bij Comak? Vraag dan nu een gratis adviesgesprek aan!